RED Digital Sinema Kameraları ve Üstünlükleri

RED-Digital-Sinema-Kameralari

RED Digital Sinema Kameraları

RED Digital Sinema Kameraları ve Üstünlükleri

RED Digital Sinema Kameraları’ nın 2007 yılında lansmanı yapıldığında film ve video dünyasında adeta devrim başlattıldı. Panasonic, Sony ve Canon gibi rakiplerinden daha düşük fiyatla piyasaya sunulurken görüntü kalitesi ve boyutu inanılmazdı.

RED’in büyük ölçüde dijital sinemayı icat ettiği söylenebilir. Pazara girmelerinden önce, George Lucas gibi film yapımcıları, Sony HD kameralar kullanarak Star Wars prequels (seri) filmleri çekmekten mutluydular. Çünkü ellerindeki tek ekipman buydu.

Bu dönemlerde birçok Dp görüntü kalitesi açısından film kullanmakta ısrar ediyor ve digitale geçmek istemiyordu.

Ama RED Digital Sinema Kameraları piyasaya girdiğinde bakış açıları ve HD ile film hakkındaki katı tutumlar değişmeye başladı.

Kısa sürede digital yöntemle görüntüleme teknolojisi her Dp nin kullanmak istediği kolay ve etkin bir yöntem haline dönüştü.

Başından beri, RED her zaman yüksek çözünürlüklü görüntülemeden hoşlanan bir şirket olmuştur.  Örneğin, RED 8K kameralar da üretir. Bu özellik bir müzik videosu çekerken çok yararlı olabilir. Performanslar için, şarkı genellikle biraz daha hızlı çalınır ve grup, çalma hızına uyacak şekilde performansı geliştirebilir. Bu çekim Post’ta yavaşladığında grubu gerçekten öne çıkaran ve ağır çekimde oynuyormuş gibi gösteren başka bir etki yaratılabilir.

Çoğu kamerada çekim hızı sabit bir 24, 60, 120, 240 FPS ayarına göre değiştiğinden, müzisyenlerin yetişemeyeceği kadar hızlıdır diyebiliriz. Bu durum da yaratılmak istenen özel etkinin biraz garip görünmesini yol açabilir.

RED Digital Sinema Kameraları ile seçilebilir ‘Aspect Ratio – En/Boy oranı’.

16:9 veya 4:3 dünyasında sıkışıp kalmak yerine, bir RED kamerada hangi en boy oranını kullanmak istediğinizi seçebilirsiniz ve bu özellikle web ve sosyal medya içeriklerinin tasarımı için önemli bir özelliktir.

RED Digital Sinema Kameraları ile Renk:

RED kameraların fantastik renkler sunduğu ve codec bileşeninde depolanan birçok renk bilgisi taşıdığı yadsınamaz.

RED Digital Sinema Kameraları’ nda Dinamik Alan:

RED, ‘RED One’ kameradan bu yana, olağanüstü dinamik menzile sahip olmasıyla tanınıyor. Çoğu yeni RED kameradan yaklaşık 16,5 bir dinamik aralık bekleyebilirsiniz ve RED diğer üreticilerin yaptığı gibi sayılanları da fazla kullanmıyor!

RED Digital Sinema Kameraları’nda Sıkıştırma Oranları.

RED kamera ham çekim yapabilir ve hala tüm sabit disklerinizi doldurmayan dosya boyutlarına sahip olabilirsiniz. RED sıkıştırılmış ‘RAW – Ham’ sistem kullanır. Böylece sıkıştırma oranı 2:1’den 22:1’e ayarlayana bilir. Orta aralıkta küçük veri hızları ve fantastik görüntü kalitesi sunan birçok bölge vardır.

Örneğin, bir Canon C200’de sıkıştırma oranınızı seçemezsiniz, ancak BMPCC 4k / 6k’da aynı yeteneğe sahiptir ama oran aralığı daha küçüktür ve daha yüksek oranlarda kalitede çok belirgin farklılıklar ortaya çıkabilir.

RED Digital Sinema Kameraları’nın Diğer Özellikleri:

Modüler Tasarım

Bir RED kamera satın aldığınızda, kameranın ‘beynini’ satın alır ve ihtiyaçlarınıza en uygun sistemi oluşturmak için modülleri ve aksesuarları ekleyebilirsiniz.

Kamera İçi Proxy’ler

8K’da çekim yapıyorsanız, Post’ta işler uzun sürebilir. Dosyaları aktarmak, ne kadar çekim yaptığınıza bağlı olarak günler sürebilir.

Ne çekerseniz çekin düzenleme için proxy oluşturmak önemlidir. Düzenleme süresini büyük ölçüde hızlandırır. Ve en önemlisi kurgucu ile uzaktan çalışmayı mümkün kılar. RED tasarımlarında harika olan şey, proxy’lerin kamera içinde oluşturulabilmesidir. Yani tam çözünürlüklü medya yedeklenirken ve başka bir cihazda işlenirken düzenleme olanağı elde edebilirsiniz.

 Düşük Işık Yetenekleri

Bu kadar çok pikselle, görüntüyü teslimat için son çözünürlüğüne küçülttüğünüzde düşük ışık özelliğinde bir artış görürsünüz. Düşük ışıkta çekimden gelen ek gürültü, alt- örnekleme sırasında gizlenir.

Post Prodüksiyonda Yeniden Çerçeveleme (Framing)

8K’da film çekerken, HD’den 16 kat daha yüksek kalitede bir çözünürlükte çekim yapıyorsunuz demektir. Bu da size görüntüyü yakınlaştırma ve yeniden çerçeveleme olanağı sunar. Bu durum bir Dp için hoş bir durum olmayabilir. Daha sonra çekimlerinizi başka biri yeniden oluşturuyorsa, artık Fotoğraf Yönetmeni değil sadece bir Kameramansınız demektir!

Daha Fazla Resim Ayrıntısı

8K çekim, çektiğiniz her karenin ölçeklenmeden otoyol boyunca yer alan bir reklam panosuna basılacak ve görüntülenecek kadar büyük olması anlamına gelir!

Bu özellik birçok profesyonel fotoğrafçının reklam kampanyaları için yüksek çözünürlüklü durağan görüntüler çekmek amacıyla RED kameraları tercih etmelerinin sebebidir.

RAW’DA Çekim yapmak

RED ile çekim yaparken, pozlamayı ve beyaz dengesini ayarlamak için post’a geri dönebilirsiniz, yani projenizi formatlamadıkça her zaman geri dönmek olanaklıdır

Sonuç olarak RED, profesyonel bir dijital sinema kamerasının neler yapabileceği algısını gerçekten değiştirdi diyebiliriz. Bir gün RED’ den daha mükemmel bir kamera piyasaya sürülebilir. Ama şu anda

aynı fiyata RED’in sunduğu özellikleri içeren bir kamera bulmak çok zordur diyebiliriz..

 

 

Please follow and like us:
Pin Share
RSS
Follow by Email